Boys Home in Pondicherry - Reisverslag uit Trichy, India van nettie - WaarBenJij.nu Boys Home in Pondicherry - Reisverslag uit Trichy, India van nettie - WaarBenJij.nu

Boys Home in Pondicherry

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg nettie

16 Januari 2008 | India, Trichy

Na het diner met Ruud, Rob & Ginny ben ik teruggelopen naar ons hotel Corbelli. Jan kwam me om 21.00 uur oppikken met de riksja van Don Bosco Boys Home, samen met Snake (zo heet-ie niet maar het eerste stuk van zijn naam betekent slang) en Kennedy. Snake rijdt links (dat moet hier!) maar verder zigzaggend en luid toeterend alle kanten op tussen alles wat zich maar midden op de weg voortbeweegt. Alles dus: auto's, bussen, brommers, fietsers, koeien, riksjas, voetgangers. Het went vlug en ik kijk mijn ogen uit. Op de Carpentry School van Boys Home zijn een paar gastenkamers waarvan ik de komende twee nachten zal blijven. We moeten beslist wat eten en drinken, vinden Snake en Kennedy!
De volgende ochtend, na het ontbijt, worden Jan en ik door father Majella meegenomen naar de Transit School, een eindje verderop in dezelfde wijk. Alle jongetjes staan netjes op een rijtje. Ik moet voor ze staan en ik word welkom geheten met een grote, dikke, verse bloemenkrans van geurige rozen (met een kleur uit mijn kleurenwaaier!). En dan gaan ze allemaal liedjes zingen en clapsongs doen. Na afloop (ik word er wel behoorlijk verlegen en giechelig van) willen ze me allemaal handjes geven en babbelen.
Daarna worden we door father Majella begeleid langs een paar speeltuinen (om toestellen te laten zien die we zouden kunnen plaatsen op Boys Home), een kathedraal, het strand (met een enorm beeld van Gandhi) en de markt. Daarna lunchen (rijst en idlys met allerlei prutjes om in te soppen) op Carpentry School, 's middags weer Pondi in om een boodschap te doen. Na het diner (het vingereten lukt me steeds beter) en na aankomst van Annemieke begon er een groot feest ter ere van ons. Een vol programma van alle jongens van Transit en Carpentry met liedjes, dansjes en toneel (lastig: sprookje in Tamil) en .... toespraken en weer een enorme verse bloemenslinger en kadootjes. Als dank hebben Jan en ik dan ook maar een liedje teruggezongen: Father Jacob.
Nog een nachtje slapen op Carpentry en dan ga ik verder naar de volgende twee projecten. Doeg.

  • 16 Januari 2008 - 19:42

    Margot:

    Sowe, wat een belevenissen! En dat in een halve week. Als je maar veel foto's maakt zodat ik dadelijk alles snap!

    Verwen die kids maar met een lekkere knuffel. Wij halen dat erna wel in!

    x

  • 17 Januari 2008 - 21:27

    Monique:

    Hai lieve Nettie,
    fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en je je al volledig in het Indiase leven hebt gestort en ja met je vingers eten hoort erbij, hihi. Ik wens je mooie avonturen toe en zal ze zeker volgen, heel veel plezier, liefs Mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trichy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

Al lang weer thuis

30 Januari 2008

Mahabalipuram Oostkust

28 Januari 2008

Naar de kust

28 Januari 2008

Speciaal niet voor allemaal

26 Januari 2008

Van Tamil Nadu naar Kerala
nettie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 34952

Voorgaande reizen:

16 Januari 2011 - 30 Januari 2011

Opnieuw naar India ! Naar JET !

11 Januari 2008 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: