Speciaal niet voor allemaal - Reisverslag uit Madurai, India van nettie - WaarBenJij.nu Speciaal niet voor allemaal - Reisverslag uit Madurai, India van nettie - WaarBenJij.nu

Speciaal niet voor allemaal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg nettie

28 Januari 2008 | India, Madurai

Toon en Rozalien: Elke week gaat Raja van JET naar de markt voor verse groenten en fruit voor de 40 kids en de grote mensen die hen verzorgen. Door jullie bijdrage hoeft hij nu een maand lang niet na te denken waar hij de roepies nu weer vandaan moet halen.

Saskia: heb je de viltspulletjes gevonden op JET? En heb je nog een beetje kunnen scoubydou-en met de meiden van Jwala Home? Veel plezier nog in India en hopelijk tot ziens.

Sonja: zoals je wellicht gelezen hebt was het met de bolletjes vilt gelukt. We hebben armbandjes gemaakt. Ik kon maar een middag op JET met de kinderen werken, dus de lapjes en andere dingen is er niet meer van gekomen. Ik heb het materiaal en een boekje achtergelaten.

Joost en DJ: ik heb de criticidal niet nodig gehad, nergens klachten over. India is fantaaaastisch, ik geniet met volle teugen.

AM(=YM): al die vriendelijke nee-knikkende=ja-bedoelende mensen in Tamil Nadu zijn heel ontroerend. Zoals ik me had voorgenomen, lukt het me goed om me onverstoorbaar niks aan te trekken van bedelende mensen. Tenslotte doen we veel goed werk en waarom zou ik een bedelaar iets geven en de andere honderdduizendmiljoen niet? Waar ik me inmiddels wel behoorlijk aan erger, hier in Madurai, zijn alle uitbaters van winkeltjes die een halve straat met je meelopen om je te verleiden om in hun shop iets te komen kopen.

Sonja en Doby: wat heerlijk dat jullie een meiske gaan krijgen, wat zal ze mooi en lief worden! Zoals je weet heb ik twee dochters en dat is geweldig, het fijnste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb. Geniet ook van je zwangerschap, het is zo voorbij.

Bart: het is een heel gedoe hier om foto's te plaatsen. Niet overal hebben ze de juiste cardreaders. Bovendien zijn mijn foto's tussen 3,5 en 5Mb groot. En de site heeft plaatjes <2Mb nodig. Dus moet er ook een programmaatje opzitten om kleiner op te slaan. Helaas ben ik mijn luchtspuitbal ergens kwijt geraakt en mijn toestel is ernstig toe aan een beurt. Vanmiddag shoppen dus.

Anamika: heb je leuke reacties gehad op je hennahandjes? Mijn tekening is inmiddels verdwenen. Ging heel snel na mijn Ayurveda oliesmeerbeurt.


  • 28 Januari 2008 - 10:19

    Rozalien En Toon:

    Hoi Nettie

    Fijn dat je met de onze bijdragen iets nuttigs hebt kunnen doe.
    Hier lijkt zo`n bedrag niet echt de moeite en daar kunnen ze er vier weken mee shoppen. Onvoorstelbaar.
    Nog NIEUWS, Erik en Silvie ZWANGER!
    Ruim drie maanden, zijn allemaal dolgelukkig met dit goede nieuws.
    Geniet nog maar even lekker door want de weken vliegen.

    liefs Toon en Rozalien

  • 28 Januari 2008 - 22:01

    Anamika:

    Ha die Nettie,

    Ja hoor, reacties genoeg gehad! Van erg leuke tot "hee, ga je handen eens wassen!". De henna is er aan de buitenkant vanaf, aan de binnenkant nog niet en de stippen en mijn nagels die ze met dat speciale goedje behandeld hebben zien nog flink oranje/bruin!
    Ik heb zo veel leuke en lieve reacties op mijn verhalen gehad. Mijn tafeltennisclub heeft zelfs met een loterij 125 euro opgehaald voor JET en een bevriende familie van Rajasekar in Trichy doneert nu iedere maand 1000 roepies aan JET. Super toch, dat door ons nu ook meer Indiers zelf JET gaan helpen!
    Ook heb ik net Eefje gesproken en binnenkort ga ik haar de film van JET laten zien. En zojuist kreeg ik een telefoontje van een ander meisje uit Son, dat zij via Harry Kanters 2 of 3 maanden naar het nieuwe project van Fr. John Louis gaat. Saskia op Jwala Home, Eefje op JET, Hans op Boys Home en Sandra bij Fr. John Louis....dat wil dus zeggen dat de komende maanden op ieder van de projecten die we momenteel steunen bekenden zitten.
    Ik vind het zo gaaf hoe het nu allemaal met Kindia en de projecten loopt. En ik ben ook zo blij dat jij zo lekker enthousiast bent!
    Geniet ze nog even he!

    -XXX- Annemieke

  • 30 Januari 2008 - 09:20

    Dj:

    Heee Nettie, das geweldig nieuws! Wat fijn om te horen!!! Je bent dus een echte sterke Hollandse vrouw, ;-)

    Veel liefs en tot snel, tot Kindia, xdjx

    PS: Heb je onze nieuwe site al gezien??? www.janee.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Madurai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

Al lang weer thuis

30 Januari 2008

Mahabalipuram Oostkust

28 Januari 2008

Naar de kust

28 Januari 2008

Speciaal niet voor allemaal

26 Januari 2008

Van Tamil Nadu naar Kerala
nettie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 34944

Voorgaande reizen:

16 Januari 2011 - 30 Januari 2011

Opnieuw naar India ! Naar JET !

11 Januari 2008 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: