Van Tamil Nadu naar Kerala - Reisverslag uit Kovalam, India van nettie - WaarBenJij.nu Van Tamil Nadu naar Kerala - Reisverslag uit Kovalam, India van nettie - WaarBenJij.nu

Van Tamil Nadu naar Kerala

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg nettie

26 Januari 2008 | India, Kovalam

Op zaterdag (oei alweer een week geleden?) vertrekken we uit Kodaikanal naar Thekkady. Dat is in de westelijke provincie Kerala. Het is ontzettend groen overal om ons heen. Er zijn wijngaarden, rubberplantages en ook weer uitgestrekte kokospalmenwouden, gemengd met hele bossen mangobomen.
Onderweg wordt er regelmatig gestopt om te kijken wat de mensen allemaal aan het doen zijn. Ze vinden het prima dat we ze fotograferen. Op een stenenbakkerij wordt simpelweg modder uit de rivier geschept, vrouwen maken daar dan met een vormpje tween stenen van, twee dagen wachten, muurtjes stapelen en weer 5 dagen wachten, dan soort oven bouwen van de te bakken stenen, houtvuurtje eronder en ... klaar!
Suikerbranderij is: met een soort handdraai-pelmachine schil van de sugare kane stropen, de binnenste zoete vezels in een enorme pan van twee meter doorsnee stoppen op een vuurtje in de grond. Dan twee uren roeren met een spatel zo groot als een reuzenschop, de grote ketel kokende prut in een bak storten, wachten tot het wat koeler is en dan suikerballen draaien. De hele familie doet mee.
In Thekkady gaan we een soort kruidentuin in. Daar wordt ons verteld dat dit de spice-omgeving bij uitstek is: alles groeit hier lekker: kaneel, allspice, vanille, peper, gember, kurkuma, kruidnagel, komijn en kardemom.
Na afloop gaan we (Ruud en ik) op een olifant rond het parkje lopen. Rob en Ginny vinden haar (Ariyana) wel hoog en dat is ze ook. Maar het schommelt lekker gezapig, het voelt als de koningin van India, bovenop zo'n kanjer van een olifantenvrouw.
's Avonds een showtje van Karali vechtsport. Is behoorlijk oud, dus ze doen het alleen met hun vuisten, of met een dolk tegen niks, of met zwaard tegen zwaard, of met stokken tegen stokken.

Zondag gaan we met een gids de jungle in om wilde beesten te gaan tegenkomen. We moeten allemaal hoge sokzakken aan over onze eigen sokken en broeken, want er zitten bloedzuigers die mensenbloed ook lekker vinden. We zien behalve vogels geen wilde beesten, wel veel verse drollen en pootafdrukken van olifanten, tijgers en zwijnen. 's Middags doen we nog een keer een poging om beesten te zien. We gaan daarvoor op een boot op het meer en speuren de kusten af. We zien wel herten, bizons en nog wat van dat soort hoefdieren en weer enorm veel mooie vogels. Rob weet wie dat zijn, dus dat is wel heel leuk voor ons. Onze gids Rajaguru weet namelijk niet zo heel veel.
Waar we van de boot afstappen stikt het weer van de apen. Ze zijn ontzettend brutaal, knauwen motortasjes stuk, fietskabels door en hebben zelfs geen ontzag voor de motoren van de politie.
Na afloop laten Ruud en ik ons verwennen met een full body Ayurveda massage. Een uur lang word ik ingesmeerd met olie en van mijn vingertoppen tot mijn tenen gemasseerd met verschillende technieken .. heerlijk !! Daarna een kwartier in een stoombad. Dan vlug naar hotel voor een hete douche. Herboren lijk ik, sterk en losjes.

Maandag trekken we naar Cochin. Tot morgen? Dag allemaal

• 26 Januari 2008 - 17:30

Margot:

Dag Koningin van India!

Fijn om van die gezellige foto's van je te zien! De tijd zal wel voorbij vliegen. Tot volgende week, wij zijn er nu ook van tussen. Op naar de huskies.

x Margot

• 27 Januari 2008 - 18:28

Lizanne:

Hey Snet,
    Leuk om je verhalen te lezen en fijn dat ze kort en bondig zijn.
    Hier is alles goed.
    Geniet nog maar fijn van je week in India!
    Tot over anderhalve week.

Groetjes,
    Lizanne

• 27 Januari 2008 - 22:57

Toon En Rozalien:

hoi nettie

eindelijk kunnen we je volgen
    (geen internetverbinding laatste twee weken, jammer)
    wat een verhalen, geniet er lekker van
    hebben ondertussen alle berichtjes gelezen
    ik zie je zo zitten op die olifant, lijkt me geweldig.

liefs toon en rozalien

• 30 Januari 2008 - 09:25

Dj:

Heeee Nettie, zo gaaf dat je in het Thekkady park bent geweest... Ik zag de foto's en die had ik kunnen maken, met name die van die aalscholvers.. Wij zijn daar het eerste jaar namelijk ook geweest! Zoooo mooi, alleen jammer van de regen, regen, regen....

Veel liefs, xdjx