Weer bij de groep - Reisverslag uit Trichy, India van nettie - WaarBenJij.nu Weer bij de groep - Reisverslag uit Trichy, India van nettie - WaarBenJij.nu

Weer bij de groep

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg nettie

24 Januari 2008 | India, Trichy

's Morgens vertrekken Annemieke en ik met een taxi naar Trichy. Onderweg komen we weer hele troepen apen tegen. Er zijn er zoveel dat ze buiten het dorp door de mensen gevoerd worden om te voorkomen dat ze het dorp in trekken om te stelen. In Trichy check ik in bij hotel Femina, Annemieke in het hotel daarachter, waarna ze met Rajasekar naar zijn familie gaat. ('s Avonds ga ik met hen dineren om kennis met ze te maken). Om 16.00 uur is de Shoestring groep (alle 4!) weer compleet en beklimmen we de 435 treden naar de top van de Rock Fort Tempel. Helemaal bovenin, bij de heilige ruimte en de heiligwatertank is een groep Hindu jongemannen uitbundig aan het zingen en dansen.
De volgende ochtend komt Annemieke bij ons in het hotel ontbijten. We nemen daar afscheid: Annemieke terug naar Nainar Palayam om met Jan de volgende dag terug te vliegen, ik met de groep naar Kodaikanal. Dat is een hele mooie tocht, lekker de bergen in. Kodaikanal ligt 2300 m hoog en is ook voor de Indiers een soort vakantieoord. Heel aangename temperatuur voor ons, maar de locale mensen hebben mutsen op en dikke truien aan. We lopen daar over een markt en komen weer veel vreemde vruchten tegen. Onze gids Rajaguru koopt voor ons sugarkane en ik kan nu dus meteen voordoen hoe je dat eet. 's Middags kuieren we rond het meer en 's avonds gaan we eten in een Tibetaans restaurant. Omdat het hier een vakantieoord voor de Indiers, zijn er ook Noord-India restaurants. Kennelijk is het in India ook niet ongebruikelijk om de keuken van je eigen gebied te willen blijven eten (broodje-van-Kootje-effect?) Nettie eet momo, de groepsgenoten iets wat lijkt op onze chinese gerechten. Ze zijn allemaal halfziek of net ziek geweest of nog niet zo lekker of hebben last van hun darmen. Ik voel me supersterk.

De volgende ochtend, vrijdag, gaan Ruud en Rob mee op trekking, een soort jungletocht, op zoek naar watervallen. Ik ga niet mee want er zit nogal wat klimwerk in. 's Middags gaan we naar een soort minituin, waar je bovendien ook mooi over het dal en over de wolken kunt kijken. De andere exotische bloementuin blijkt drie rozenstruiken te bevatten, dus die laten we maar zitten. 's Avonds wordt er speciaal voor ons vieren een soort kampvuur gestookt. En we krijgen zowaar bij ons buitendiner ieder een pilsje !!! Heel apart, er is hier nergens alcohol te bekennen. Twee enorme boxen zorgen voor hippe Indiase top40 muziek. We dansen niet, raar he?

  • 24 Januari 2008 - 08:48

    Anita:

    Weer een prachtig verhaal. Bedoel je dat je al die tijd geen glaasje wit hebt gedronken ?!! Laat Hennie maar lekker een flesje koud zetten als je thuis komt !
    Heel veel plezier verder, liefs

    Anita

  • 24 Januari 2008 - 11:36

    Anamika Akka:

    Yes! Weer een verhaaltje van sNettie! Nu ik zelf geen spannende verhalen meer te vertellen heb, kijk ik erg uit naar die van jou!
    Dus je hebt het toch weer gedurfd om sugarkane te eten?
    Begrijp ik uit je verhaal dat de andere vrouw uit je groep nog steeds ziek is?
    Fijn dat jij je nog altijd goed voelt.

  • 24 Januari 2008 - 20:45

    Margot:

    Ik mis even een verhaal rondom een olifant!? Ben erg benieuwd of 'ie lief voor je was!

    x Margot

  • 24 Januari 2008 - 20:58

    Jan:

    ik was ff bang dat snettie waar ben jij nu uit de lucht was genomen, maar ijzersterk zoals je bent, was dat natuurlijk nooit zo ver gekomen. Ik heb moeite met wennen hier, voel me niet thuis, maar ben ook een beetje Indiaas grieperig. Heel, heel heel veel plezier nog en tot het volgende bericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Trichy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 December 2010

Al lang weer thuis

30 Januari 2008

Mahabalipuram Oostkust

28 Januari 2008

Naar de kust

28 Januari 2008

Speciaal niet voor allemaal

26 Januari 2008

Van Tamil Nadu naar Kerala
nettie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 34945

Voorgaande reizen:

16 Januari 2011 - 30 Januari 2011

Opnieuw naar India ! Naar JET !

11 Januari 2008 - 03 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: